Робота над проектом

Підсумки загальноукраїнського конкурсу молодіжних проектів

Конкурс «Як зробити історію України цікавою для молоді» проводився на виконання відповідного пункту Указу Президента №675/2015 «Про відзначення 25-ї річниці Незалежності України» від 3 грудня 2015 року.

Ініціатор проведення — громадський просвітницький проект «LikБез. Історичний фронт».

Підтримка: Громадська рада при Президентові України з питань національної єдності.

Державний партнер проведення — Інститут модернізації змісту освіти МоіН України.

Журі конкурсу: вітчизняні історики, що займаються популяризацією історії України та об’єднані громадським проектом «LikБез. Історичний фронт». Голова журі — член-кор. НАН України Геннадій Боряк, секретар журі — Кирило Галушко, координатор проекту «LikБез. Історичний фронт», обидва члени Громадської ради при Президентові України  з питань національної єдності.

На конкурс було подано 156 проектів школярів та студентів з більшості регіонів України.

Визначення переможців проводилося за такими номінаціями:

«Меморіально-мистецькі акції»;

«Історія рідного краю в контексті історії України»;

«Нові технологічні засоби популяризації історії (Інтернет-технології, ІТ, ґаджети)»;

«Соціальні мережі для популяризації історії»;

«Родинна історія (генеалогія, усна історія)».

Завдання проекту: моніторинг інноваційних, нетрадиційних ідей, проектів (не досліджень) щодо популяризації історії України для молоді, викладених коротко і ясно школярами та студентами 15-25 років.

 

ПЕРЕМОЖЦІ ЗА НОМІНАЦІЯМИ:

 

МЕМОРІАЛЬНО-МИСТЕЦЬКІ АКЦІЇ.

Павлова Катерина Віталіївна

Миколаївський Національний університет імені В.О.Сухомлинського, інститут історії, політології та права

«Шляхами історії». Нагороджується за проект, який пропонує програму мандрівок Україною для молоді, де кожен маршрут та місто призначення дають уявлення про певну епоху вітчизняної історії. Його реалізація сприятиме не лише поглибленню знань з історії, але й розвитку внутрішнього туризму та посиленню контактів між молоддю різних регіонів України.

 

ІСТОРІЯ РІДНОГО КРАЮ В КОНТЕКСТІ ІСТОРІЇ УКРАЇНИ

1) Колективний проект (11 авторів: вчитель історії Робак Ірина та школярі)

Великоглибочецька ЗОШ ім. Ярослава Стецька Тернопільської районної ради Тернопільської обл.

«З бабусиної скрині». Серед інших багатьох подібних за змістом проектів, обраний за увагу до розуміння минулого рідного краю ще й через матеріальну культуру, старі речі – не археологічні знахідки, а зокрема речі радянської доби, які дають уявлення про життя та побут старших поколінь.

2) Черленок Анжела Дмитрівна

Волноваська ЗОШ №7, 10 клас

«Запрошуємо до Волновахи». Серед інших подібних проектів цей був обраний не лише за любов до рідного краю, але й за оптимізм щодо відновлення життя на Донбасі та пропозиції, як зробити постраждалі від війни землі цікавими іншим українцям.

 

НОВІ ТЕХНОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ІСТОРІЇ (ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЇ, ІТ, ГАДЖЕТИ)

Гранкін Микита Олексійович

Київський національний університет культури та мистецтв, ф-т кіно та телебачення, 1 курс

«Інноваційний міжпредметний проект із відкритою координацією, присвячений життю земляка-дисидента Олекси Тихого».

Серед інших подібних проектів обраний за увагу до технологічних деталей, зокрема, програмних середовищ, в яких передбачається реалізація проекту.

 

СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ДЛЯ ПОПУЛЯРИЗАЦІЇ ІСТОРІЇ

Субоч Єлизавета Михайлівна

Фастівська СЗШ № 4, випускний клас

«Мандрівники часу. Соціальна платформа-блог, присвячена мандрівкам історичними місцями України з використанням волонтерських відео, фото та блогів з реалізацією через соціальні мережі». Серед інших проектів, присвячених соціальним мережам, цей був обраний за логічну пропозицію використання сучасних ґаджетів та можливість ініціювання масової участі молоді в проекті.

 

РОДИННА ІСТОРІЯ (ГЕНЕАЛОГІЯ, УСНА ІСТОРІЯ)

Подані проекти і роботи вкрай цікаві, містять в собі ґрунтовну і важливу дослідницьку роботу молодих дослідників з вивчення родинної історії. Але оскільки конкурс спрямований на пошук нових ідей в популяризації цього напряму, а не досліджень, то журі не побачило серед поданих дослідницьких робіт таких, які б відповідали умовам конкурсу. Тому журі щиро вітає усі роботи (чимало з них відверто вразили), але за критеріями даного конкурсу, на жаль, не може нікого відзначити.

 

ЗАОХОЧУВАЛЬНІ ДИПЛОМИ

1) Кім Марина Олександрівна

Миколаївський коледж культури і мистецтв, спеціальність “Діловодство”, 1 курс

«Місто майбутнього». Проект вітається не лише через любов до рідного міста Миколаєва, але й за розуміння зв’язку минулого та майбутнього та вписування пізнання історії міста у плани його розвитку та майбутнього – в усьому різноманітті соціального та культурного середовища.

2) Штільгойз Олександр

Ліцей №25 м.Житомир, 7 клас, 11 років

Проект «Український супер-герой Іван Сірко – великий характерник».

Автор проекту з огляду на 11-річний вік не вписується в умови конкурсу (15-25 років), але заслуговує на нагородження через чіткий обґрунтований концептуальний виклад (чого бракує багатьом роботам старших учасників) – як треба цікаво розповідати про козаків.

 

НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ відбудеться наприкінці вересня 2016 р. з нагоди 150-річчя з дня народження М.С.Грушевського, з приводу чого з ними відповідно будуть контактувати.

Коментарі
Звичайний патріотизм повинен бути підкріплений надійними джерелами і фактами, які можна використовувати як для свого усвідомлення, так і для «ідеологічних дискусій».
Вгору